POT: Przyjedź do Polski i znajdź swoją historię
Czerwony Kapturek, Mała Syrenka czy Alicja w krainie czarów – do tych bajek nawiązuje nowa kampania reklamująca nasz kraj za granicą. I choć można mieć wątpliwość, dlaczego nie sięgnięto po Bolka i Lolka czy Złotą Rybkę, to sam pomysł i jego realizacja zasługują na pochwałę.
20 listopada w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, podczas której prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke zaprezentował nową linię kreacyjną kampanii promującej Polskę za granicą. Tym razem do jej przygotowania sięgnięto po postacie z najbardziej znanych, funkcjonujących w międzynarodowej świadomości bajek – tych najbardziej znanych i lubianych.
Na szczęście nie uczyniono tego zbyt „łopatologicznie” – layouty poszczególnych reklam jedynie nawiązują do konkretnych postaci. I, nawet nieco łamią stereotypowe podejście do nich, bo na przykład Czerwony kapturek czy raczej kobieta w rozwianym na wietrze, czerwonym płaszczu jedzie na rowerze malowniczym szlakiem, który prowadzi z lasu nad strumień. To zresztą nie „jakaś” kobieta, tylko znana już z wcześniejszej kampanii POT (Polska. Feel invited) Kate – bizneswoman, która odwiedzała nasz kraj i odkrywała jego atuty jako kraju idealnego do podróży w interesach.

Kampania promująca Polskę 2012-2013, fot. Polska Organizacja Turystyczna
Bajkowe klimaty mają nie tylko stworzyć ciepły, zachęcający wizerunek, ale także przywołać w pamięci odbiorców obrazy z dzieciństwa dzięki magicznym i kolorowym skojarzeniom. Trzeba też przyznać, że poszczególne, bajkowe „obrazy” są niezwykle malarskie, artystyczne i subtelne, a jednocześnie „sprzedają” dużo atrakcji naraz. Wspomniany Czerwony Kapturek promuje jednocześnie polską przyrodę i turystykę aktywną.

Kampania promująca Polskę 2012-2013, fot. Polska Organizacja Turystyczna
Zobacz także: Sezon na Śląskie trwa. Kampania Urzędu Marszałkowskiego Woj. Śląskiego
Głównym przesłaniem jest hasło: Przyjedź do Polski i znajdź swoją historię. Nowe wizualizacje pojawią się w reklamach prasowych i na dużych, zewnętrznych powierzchniach reklamowych w kilku krajach europejskich. Kampania potrwa do końca 2013 roku i obejmuje Wielką Brytanię, Niemcy, Francję, Belgię, Danię, Szwecję i Holandię.
Źródło: POT
Zgłoś błąd » Przyjazne drukowanie »
tagi: 2012-2013, Kampania POT, Kampania promująca Polskę, Turystyka
Dodaj komentarz
Aby skomentować musisz się najpierw zalogować
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował.