
, Inf.prasowa
„Dzień Pasażera”: nowa aplikacja na smartfony o prawach podróżujących
Zagubiony bagaż lub opóźniony lot? Od teraz każdy pasażer może natychmiast sprawdzić, jakie prawa mu przysługują za pomocą telefonu komórkowego. Dziś, przy okazji akcji „Dzień Pasażera” organizowanej przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich, Komisja Europejska udostępniła aplikację na smartfony, która obejmuje przewozy lotnicze i kolejowe (do pobrania na czterech mobilnych...
Aplikacja jest dostępna w 22 językach UE. W chwili obecnej obejmuje przewozy lotnicze i kolejowe, ale w 2013 r. zostanie uzupełniona o przewozy autokarowe i przewozy statkami, ponieważ obowiązywać zaczną wtedy przepisy dotyczące praw pasażerów w transporcie autokarowym i morskim.
Aplikacja zawiera wyjaśnienie praw przysługujących podróżującym w każdej potencjalnie trudnej sytuacji. Przykładowo, jeżeli linie lotnicze odwołały lot pasażerowi może przysługiwać odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 EUR. W razie przypadkowego uszkodzenia bagażu podróżujący także ma prawo do rekompensaty. Jeżeli pasażer uzna, że złamano przysługujące mu prawa, znajdzie w aplikacji dane kontaktowe instytucji, do których może złożyć skargę.
W sytuacjach awaryjnych, takich jak np. kryzys spowodowany chmurą pyłu wulkanicznego z Islandii w 2010 r., aplikacja może również posłużyć Komisji Europejskiej do przekazywania podróżującym aktualnych informacji i wskazówek dotyczących podróży.
Uruchomienie aplikacji stanowi część prowadzonej przez Komisję Europejską kampanii informacyjnej „Prawa pasażera w zasięgu ręki”:
Zobacz także: Nowa aplikacja „Blue Legends” Lufthansy
Wszyscy użytkownicy smartfonów będą mogli pobrać aplikację na swoje urządzenie za pomocą kodu QR (w załączniku) lub pod poniższymi linkami:
IPhone i Ipad
Android
Blackberry i PlayBook
Windows
Zgłoś błąd » Przyjazne drukowanie »
tagi: Aplikacja, Dzień Pasażera, Prawa podróżujących
Dodaj komentarz
Aby skomentować musisz się najpierw zalogować
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował.