kraj:
Polska
10-10-2012, 14:39 komentarzy: 0

Lato 2012: doceniliśmy bezpieczeństwo europejskiego słońca

Fostertravel.pl podsumował ruch turystyczny w sezonie lato 2012. Niezmiennie podróżowaliśmy do Egiptu i Turcji, popularna była Grecja i Hiszpania. Polscy turyści spędzali wakacje przeważnie na Costa del Sol i Majorce. Doceniono również gwarancję pogody na Wyspach Kanaryjskich. Tej jesieni ma być drożej ale i bezpieczniej.

Costa del Sol, Hiszpania Costa del Sol, Hiszpania , fot. dalem, Flickr CC

Rozmowa z Przemysławem Jackiewiczem z Fostertravel.pl.

Czy tego lata 2012 roku zaszły widoczne zmiany w ruchu turystycznym? Czy zaobserwowali Państwo tendencję wybierania określonych kierunków wyjazdowych przez polskich turystów w porównaniu do lat ubiegłych?


- Tak. Jesteśmy biurem, w którym wycieczki zagraniczne nie ograniczają się przede wszystkim do wczasów w Egipcie, dlatego możemy pozwolić sobie na ogólne podsumowanie statystyczne ostatnich trzech miesięcy. Przede wszystkim zauważyliśmy, że wzrosło zainteresowanie klientów kierunkami, w których jeszcze nie byli. Do tej pory dość spory odsetek klientów wyjeżdżał regularnie w określone „pewne” czy też „ulubione” miejsce. W tym roku znacznie wzrosło zainteresowanie Grecją kontynentalną i wyspami greckimi mimo iż można było się obawiać reakcji klientów/turystów na sytuację ekonomiczną w Grecji, odbywające się tam liczne strajki i protesty społeczne nie zachęcały do podróżowania a jednak klienci podejmowali chęć wyjazdu w te miejsca co było dla nas zaskoczeniem. Turyści rezerwowali również wycieczki do Hiszpanii kontynentalnej, często pytali o Wyspy kanaryjskie i Baleary. Nie małym zainteresowaniem cieszyła się w tym roku Turcja.

Udział procentowy polskich turystów wyjeżdżających na wczasy zagraniczne czerwiec – sierpień 2012.


Źródło: materiały od Fostertravel.pl

Czy klienci w tym roku uważniej przyglądali się ofertom biur podróży w strachu przed możliwością ich upadku?

- Tak. W tym celu po upadku 2 – 3 biur podróży wprowadziliśmy hasło „bezpieczne wakacje”. Miało to na celu przekonanie klientów do tego, że warto z nami podróżować. W tym roku klienci znacznie częściej niż w latach ubiegłych weryfikowali wiarygodność biur podróży. Chcieli mieć pewność udanego i bezpiecznego wypoczynku. Fostertravel.pl przyjął wysokie standardy, jeżeli chodzi o wybór i współpracę z organizatorami wyjazdów. Na rynku turystycznym działamy od 15 lat, mamy 91% powracalności klientów i nie mogliśmy sobie pozwolić na to aby ich zawieść swoich klientów. To właśnie zaufanie klientów do naszego biura podróży, wypracowane, w latach ubiegłych,  przełożyło się na sprzedaż wycieczek.  Współpracujemy jedynie ze sprawdzonymi organizatorami, którzy wiele lat działają na rynku turystycznym, którzy mają stabilną sytuację finansową.

Czy kierunki, które wybierali klienci przede wszystkim były atrakcyjne pod względem cenowym czy przeważyły inne przesłanki podczas decydowania się na wczasy w danym kraju?

- Tak, jednak nie generalizowałbym, że cena była w wielu przypadkach kartą przetargową. Naturalnie, w tym roku dużym zainteresowaniem cieszył się Egipt oraz Turcja. Są to miejsca, w których klienci wypoczywają w dobrych warunkach i stosunkowo przystępnej cenie.  Zaskoczeniem była Hiszpania, która cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem naszych klientów. Popularne miejsca to Costa del Sol oraz Wyspy Kanaryjskie - Teneryfa, Gran Canaria, Fuertaventura, Lanzarote. Na tym kierunku zanotowaliśmy największy wzrost zainteresowania wyjazdem niż w latach ubiegłych. Podejrzewam, że było to spowodowane w dużej mierze atrakcyjnymi cenami wyjazdów. Tak było na początku sezonu teraz we wrześniu ceny są zdecydowanie wyższe.

Czy w tym sezonie w porównaniu do lat ubiegłych sprzedaliście Państwo stosunkowo mniej wycieczek ?

- Myślę, że nie aczkolwiek w związku z upadkami biur podróży -  dużą skalą tego zjawiska - był to trudny sezon  dla całej branży turystycznej.

Czy Pana zdaniem sytuacja na rynku turystycznym powoli się stabilizuje?

- Tak, jednak w związku z upadkami biur podróży panowało bardzo duże zamieszanie, co wywołało niepokój i niepewność klientów co do tego czy w tym roku wybrać się na wczasy czy zostać w domu. Ludzie bali się korzystać z usług biur podróży. Dopiero teraz wszystko wraca do normy. Obserwujemy duże zainteresowanie wycieczkami zagranicznymi pomimo, że ceny nie są już tak atrakcyjne jak na początku sezonu czy też w porównaniu z wrześniem 2011. Dla klientów najważniejsze jest bezpieczeństwo, a więc pewność, że wyjadą i wrócą bezpiecznie z wycieczki. W tym sezonie zaobserwowaliśmy  wzrost sprzedaży wyjazdów z dojazdem własnym oraz autokarem. Ta forma wyjazdu była dla klientów najbezpieczniejsza.

Jakie są szacunki/ oczekiwania na jesień 2012, na co przede wszystkim powinni nastawić się klienci, którzy planują wyjazd w tym czasie?

- Mamy nadzieję, że branża turystyczna najgorsze ma już za sobą. Obserwujemy wzrost zaufania klientów do biur podróży i myślę, że to już się nie zmieni. Co do oferty cenowej -  Nie sądzę, aby tak ja w latach poprzednich sezon 2013 był zdominowany ofertami „last minute”, raczej należy się spodziewać wyższych cen i  mniejszej ilości miejsc w samolotach. Branży turystycznej będzie zależało na ustabilizowaniu sytuacji finansowej oraz na zwiększeniu wiarygodności i rzetelności w oczach klientów.

Rozmawiała: Justyna Wrzochul –Stawinoga

Źródło: Fostertravel.pl


Zgłoś błąd » Przyjazne drukowanie »

tagi: Biuro podróży, Kierunki, Podróże, Popularne, Ruch turystyczny, Turystyka


reklamy:

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował.

Dodaj komentarz

Aby skomentować musisz się najpierw zalogować

Zgłoś nielegalność zdjęć lub wpisów na tej stronie »