kraj:
Polska
13-05-2013 15:10 komentarzy: 0

Bilety Autokarowe, Turystyka

Co w turystyce? #2: Walenie w bęben

W prasie i telewizji wiadomość ustąpiła miejsca info-rozrywce, lecz o ile rozrywka ma się dobrze, coraz trudniej o solidną część informacyjną. Media turystyczne też nie są bez winy.

Duży polski portal branży turystycznej próbuje przyciągnąć czytelników sensacyjnym nagłówkiem: "Makabryczna pomyłka na lotnisku". Cóż strasznego mogło się wydarzyć, by redaktorzy doszli do wniosku, że warto wyróżnić newsa w ramce z najważniejszymi wiadomościami? O czym istotnym dla całej polskiej turystyki portal chce nas poinformować za wszelką cenę?
 
Otóż na nowojorskim lotnisku La Guardia pracownicy Delta Air Lines przez pomyłkę zamienili etykiety na dwóch transportowanych trumnach.
 
Banalny, pozbawiony znaczenia, zaśmiecający serwis news dzieli miejsce z informacją o otwarciu drogi do prywatyzacji LOT-u. Można przypuszczać, że w oczach redaktorów stanowi dla niej przeciwwagę. Uchylenie ustawy o przekształceniu własnościowym to żadna sensacja; historia z trumnami nadrobi wyświetlenia stracone na takich i innych pozbawionych dramatyzmu treściach. Zbiór anegdot o pomyłkach GPS-ów przyciągnie tych czytelników, którzy darowali sobie analizę sytuacji biur podróży.
 
Mieszanie drobnych ciekawostek z ważnymi, doniosłymi informacjami to nic zdrożnego. Problem stanowi fakt, że w pogoni za treścią media donoszą o wydarzeniach błahych, na dodatek często je wyolbrzymiając. News o podmianie trumien doskonale obrazuje ten trend. Pomyłka pracowników Delty to sprawa niewątpliwie przykra i dotkliwa dla rodzin zmarłych, lecz daleka od jakiejkolwiek makabry, zaś jej znaczenie dla czytelnika - zwłaszcza pochodzącego z Europy - jest zerowe.
 
Przed dekadą prognozowano, że w pogoni za nowinami dziennikarska rzetelność ustąpi miejsca czasowi reakcji. Tak też się stało. Nie udało się jednak przewidzieć, że wartość informacji zostanie poświęcona na rzecz ich ilości. Czytelnik jest żądny treści, więc trzeba mu ją dostarczyć - nawet jeśli nie zdarzyło się nic godnego uwagi. Dziennikarze przyglądają się sprawom banalnym, a w efekcie "całym krajem wstrząsa seria wydarzeń pozbawionych znaczenia".
 
Kiedyś mówiło się, że media są tubą władzy. Dziś bliżej im do uderzanego tysiącem rąk bębna: wielkiego, głośnego, a przede wszystkim pustego w środku. To jednak może się zmienić. Informacja jest towarem produkowanym w zależności od popytu. Masz dość bubli? Znikną z rynku, jeśli nie będziesz ich kupować.

Zobacz także: Co tam, panie, w turystyce? #1
 
 
* * *
 
Felieton dostarczył portal Lotnicze-Bilety.pl, w którym znajdziesz bilety na tanie loty każdą linią dopuszczona do działalności przez IATA. Poglądy autora nie są oficjalnym stanowiskiem redakcji.

Zgłoś błąd » Przyjazne drukowanie »

tagi: Ciekawostki ze świata, Media turystyczne, Podróże, Turystyka


reklamy:

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował.

Dodaj komentarz

Aby skomentować musisz się najpierw zalogować

Zgłoś nielegalność zdjęć lub wpisów na tej stronie »