Hotel, fot. Świat Podróżników
Jak wybieramy hotel?
Lokalizacja, cena i wcześniejsze doświadczenia noclegowe to najważniejsze czynniki, jakimi kierują się klienci przy wyborze hotelu w podróży - wynika z badań opublikowanych przez portal 4Hoteliers.Okazuje się, że niekwestionowanym liderem przy wyborach hoteli jest lokalizacja (30,2 proc.). Jest ona najbardziej znacząca w przypadku osób wyjeżdżających na urlop, ale i starszych (po pięćdziesiątce) i z wyższym dochodem (100-150 tys. dolarów USD rocznie), tych preferujących pobyt w hotelach o podwyższonym średnim lub wysokim standardzie.
Cena (15,7 proc.) i poprzednie doświadczenia wyniesione z pobytu w hotelu (11,9 proc.) to kolejne, kluczowe czynniki wyboru. Co ciekawe w badaniu, które przeprowadzane jest corocznie, w ostatnich latach wyraźnie wzrósł ten drugi czynnik, czyli doświadczenie – być może, jak sugerują autorzy, klienci stali się bardziej wymagający ponieważ mają do dyspozycji coraz większy i zróżnicowany wybór obiektów, zwłaszcza w tym wyższym segmencie hotelowym.
Generalnie, poprzednie doświadczenia odgrywają znacznie większą rolę przy wyborze hotelu niż rekomendacja znajomych (6,8 proc.), reputacja hotelu/marki (5,5 proc.), okazjonalne promocje (5,0 proc.), potencjalna atrakcyjność programów lojalnościowych (3,8 proc.) czy pozytywne opinie zamieszczane w Internecie (2,9 proc.).
Zobacz także: Podwodne atrakcje turystyczne. Hotel
Autorem badania jest Dr. Jonathan Barsky, współzałożyciel i dyrektor działu badawczego MarketMetrix, a zarazem wykładowca marketingu Szkoły Biznesu i Marketingu na Uniwersytecie San Francisco. Badania przeprowadzone zostały na grupie 40 tys. podróżujących w 2012 r. mieszkańców Europy, Ameryki i Azji.
Źródło: rp.pl/turystyka
Zgłoś błąd » Przyjazne drukowanie »
tagi: Hotel, Jak wybrać, Podróże, Turystyka, Wybór hotelu
Dodaj komentarz
Aby skomentować musisz się najpierw zalogować
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował.